Perks of Being a Translator

Last year, I translated a book from John Green called The Fault in Our Stars. It wasn’t my first choice. I wrote to the publisher and asked if they were interested in paying me to translate The Hunger Games and they told me that it was already an ongoing project (for 2 damn years) Instead […]

Pendapat Aku Versus Pendapat Kau

Macam ni lah ek Aku nak korang faham yang kita ni tak sama Aku suka kopi, kau suka teh dan itu tak apa boleh hidup sekali kau tak payah buang2 karan nak benci Komuniti Hirup Kopi Pagi2 atau boikot kedai2 kopi Aku ni kadang2 bengong jugak Cepat melenting, cepat marah so kadang2 korang baca status […]

Meracau Lagi

Sepi buat aku jadi begini Meronta, menggelupur dan meracau lagi Bisik satu nama dan kuulang sampai pagi Walau ikrarku setahun lalu dia sudah lama mati Hari ini kubulat tekad Tidak mahu malu lagi, tidak mahu sakit ini melarat Kujengah wajah itu lagi, si Rambut Hitam Pekat Kutulis bersahaja ‘Aku rindu padamu’ wahai Sahabat Seperti biasa, […]

Terbang

Dia kata aku tak boleh terbang. Dia kata salah. Semua orang tak boleh terbang. Apa pentingnya kau sampai kau boleh terbang tinggi, soalnya mencebik. Simpan saja sayap kau itu. Orang lain tak banyak merungut. Kenapa kau nak jadi lain? Kau sama macam orang lain. Kau duduk diam-diam. Buat kerja kau yang bertimbun itu. Jangan banyak […]